måndag 11 maj 2009

Hemma igen

Nu är jag hemma igen efter några nätter i Halmstad. Det har varit roligt! Kan ju börja med att berätta om gårdagen. Klockan 4 ringde klockan, vissa dagar går man upp när man går och lägger sig andra dagar! Sedan åkte vi och hämta Belle och kom iväg från stallet vid 5:15 åkte mot Helsingborg där färjan gick klockan 7:00. Väl på färjan satt vi kvar i bilen ifall Belle skulle bli orolig, men det gick kanon!

Åkte sedan mot tävlingsplatsen. Vi hade inte en susning om vart det låg men litade till fullo på GPS:en och slutligen kom vi fram till rätt ställe. Där fanns det kameler, hängbuksvin, en massa konstiga hundar och mycket mycket mer. Bara det var en syn i sig! När det sedan var dags för ridmomenten gick det inte riktigt som Sofia tänkt sig i dressyren, ett ner i hoppningen och terrängen var svår, den innehöll ca 20 språng. Det var svåra tekniska grejer som liknar enstjärning i Sverige men med en lägre höjd. Hon fick ett stopp på A hindret i vattnet men jag tror det berodde på en svår sväng och sedan att Belle låg på för mycket och inte lyssnade när hon skulle ta tillbaka honom. Men han hoppade andra gången och i mål kom hon utan tidsfel. Banan var 2,5 km och tiden hon var tvungen att klara var 5 minuter. Alltså 2 minuter mer än vad det brukar vara i den klassen i Sverige. Bara det visar ju att banan var svårare och längre.

Sedan tog vi båten tillbaka till Sverige och var hemma i lägenheten vid 21:30 igen! En heldag kan man snacka om. Kollade resultaten idag och Sofia slutade på 10:e plats. Hon blev bästa svensk av de som var med. Lägger ut mer bilder på min bilddagbok när jag får tid!


Resultaten från dressyrtävlingen i Vimmerby har kommit nu också. Jag kan konstatera att jag kom 1 poäng från placering i båda klasserna. Fast jag var ju inte direkt nöjd med ritterna men att bli placerad är ju alltid roligt! Jaja, bara att träna vidare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar