måndag 18 maj 2009

Flyt

När jag hade gått och lagt mig igår tänkte jag tillbaka på lördagens fest. Kom på att Elin hade riktigt bra flyt när vi skulle gå in. Det var lite kö och vi gick in genom Riva. Så när vi står längst fram i kön kollar vakten leg på oss. Han säger till Elin att hon är för ung. Jaha, tänker vi då. Men Elin står kvar och väntar tills vi får gå in. När det är vår tur att gå in säger vakten till mig:
- 88:a får man inte vara född här!
Då säger jag:
- Men det var inte jag.
Jag sliter upp körkortet och visar vakten igen. Då säger han:
- Då får man vara född om man ska komma in.
Samtidigt som jag tackar (är ju en trevlig människa) och går in smiter Elin in mellan mig och Therese. Vilket flyt och så bra gjort av mig! Elin har mig att tacka för den kvällen! ;)

När jag låg där i sängen kom jag att tänka på ännu en kommentar som jag fällde under kvällen. Vi var påväg ut från Therese och det tar lite tid. Anna vill gå ut och ska ha med mig. Jag antog att det var kallt ute och var mitt upp i en diskussion så jag säger:
- Kommer snart, ska bara ta lite luft först... Här inne!
Anna hängde inte med i mitt svar (var redan halvvägs ut ur dörren) men vi andra får oss ett gott skratt! :)

Dagen som är idag började med regn, men det gjorde inget. Lisette och jag har skrivit på uppsatsen. Den börjar ta form nu, imorgon ska vi bli klara med litteraturdelen sedan skolan på onsdag och så tar vi helg efter det! Var på Apoteket idag och köpte ögondroppar, tror jag är aningen pollenallergisk så ska se om det hjälper. Ser knappt något när jag är ute så hoppas det blir bra! Annars får jag nog uppsöka farbror doktorn! Pillan, Jannike och Max har varit här ikväll. Tittat på djuren, Max blev livrädd och gallskrek när han fick syn på Barren! Pojken gillar bilar bättre, rattade vagnen riktigt bra när han fick hoppa i den igen! Tur det, annars hade nog pappa Calle blivit lite orolig!

Nu börjar dimman lägga sig på gärdet nedanför huset och molnen har försvunnit. Jag lyssnar på Lars Winnerbäck och tänk vad man kan känna igen sig i vissa låttexter. Nästan så jag får en klump i halsen...

1 kommentar:

  1. Himla bra inlägg Camilla! Underhållande :D

    SvaraRadera