tisdag 5 maj 2009

Hahaha

Ja, Kristin. Jag håller med dig, hur ska jag kunna bli lärare när jag inte ens kan stava till stolt? Men nu har du lärt mig något nytt! Tyckte det såg konstigt ut igår när jag skrev det med tänkte inte mer på det sen... Så det kan bli! Hahaha

Fick en fundering nyss. Kokade ägg som jag skulle ha som pålägg på mackan, jag har varit med om det förr men blev extra upprörd idag: Hur kan vissa skal släppa direkt medan man på viss ägg får med hela ägget när man bara vill ha med skalet? Kanske en fråga jag skulle ställa till "Våga fråga" på RixFM!

Har gjort något bra för samhället idag, anmälde mig till donationsregistret. Har tänkt på det många gånger med idag blev det av! Hoppas mina organ kan komma till någon nytta om det skulle behövas...

Idag har startlistorna kommit ut till tävlingen i Vimmerby på lördag. Jag startar bra och tur är det eftersom jag ska åka till Halmstad efter mina starter och då kommer jag inte fram allt för sent. På söndag ska jag nämligen följa med Sofia och tävla i Danmark. Hon startar straxt efter kl 9 på morgonen och vi kommer behöva åka tidigt tidigt. Båten går 7:00 från Helsningborg. Sofia håller i skrivande stund på att planera vår lilla syskontripp till grannlandet i väst.

Nu ska jag söka lite fler jobb, har fått reda på idag att jag inte fick ett av de som jag har sökt. Det var bara 150 sökande till det... Men nu är det två mindre sökande till de andra!

3 kommentarer:

  1. ja tur du har mig ibland ;)

    SvaraRadera
  2. Men ligger inte Danmark söder ut?

    SvaraRadera
  3. Det beror på om äggen är "färska" eller "gamla" men kommer inte ihåg om skalen släpper lättare beroende på om dom är färska eller tvärt om.. /Carro Allvetaren :D hihi

    SvaraRadera