torsdag 21 maj 2009

Bonde söker fru

Började kolla på "Walk the line" igen, har sett den x antal gånger och jag tycker bara bättre och bättre om den för varje gång! Sen kommer pappa och säger att han ska kolla Bonde söker fru, men det lät ju lite roligt tyckte jag med! Måste säga att jag funderar starkt på att skriva ett brev till Karl-Martin, Östgötabonden. Vilket hus han hade! Där skulle jag lätt kunna trivas! Sällskapet blir en bonus som kanske inte är det bästa men vad fan, skulle nog kunna jobba som hemmafru, är ju min högsta dröm! Hahaha

Har länge gått och tänkt på att jag ska börja springa. Har visserligen dåliga erfarenheter av det då jag tycker det är grymt tråkigt och så får jag typ håll med en gång. Men idag var motivationen på topp! Jag snöra på mig skorna, i med Mp3 i öronen, fick dock ta av mig den direkt då batterit var slut. Efter några meterslöpsteg kändes allt väldigt bra! Fick dock ta en paus vid vägen pga bilarna, men sedan bar det av igen. Ingen håll kändes till och jag sprang och lyssnade efter vildsvin! Men då, helt plötsligt kom den, på höger sida, hållen var ett faktum. Stannar, tar upp två stenar, sträcker lite på mig, det går över så jag fortsätter. Upp för backen och ner för backen. Sedan kommer nästa backe, helt plötsligt blev jag väldigt trött och tyckte det var tråkigt. Jag gav upp, gick några steg för att vila och började springa igen. Jag vet det sedan tidigare, benen blir ju som bly när man har gått några steg. Men jag kämpade på och sedan gav jag upp igen. Jag ger helt enkelt upp för lätt och det hela slutade med att jag gick hem. Men trött blev jag för det, bilarna stannade nästan när jag skulle gå över vägen, jag undrade vad det var men när jag kom hem och kollade i spegeln såg jag ut som ett stoppljus! Röd som en jordgubbe var jag i fejat! Men nu har jag börjat så bara att fortsätta och förhoppningsvis vara i lite mer form inför beach 2011 och när jag ska vara med i TV på Bonde söker fru!

2 kommentarer:

  1. hahahahaha röd som ett stoppljus alltså x) Btw! Jag tyckte östgötabonden var ett riktigt kap! Han var ju, ehhhmm.. snyggast av de allihop om jag vågar säga så ;D

    SvaraRadera
  2. Herregud..håller med dig, finns inget tråkigare än o springa alltså. /Alvin

    SvaraRadera