fredag 8 maj 2009

Fullspäckad helg

Nu är Barren knoppad och fixad inför tävlingen imorgon. Klockan ringer vid 7:40 (sovmorgon!!) sedan bär det av mot Vimmerby för dressyrtävling. Har valt att rida LC:2 och LB:2 denna tävling. Rider LC:n pga att jag inte har tävlat så mycket och han har ju varit skadad för ett tag sedan, är tredje tävlingen efter skadan och förra tävlingen gick inget vidare därför väljer jag att gå tillbaka till LC. Känner att jag blir för pressad och hinner inte med när det blir svårare. Startar ca 10:30 och rider andra klassen straxt efter 11:30.

Efter det bär det av hemmåt för att packa väskan och vidare färd mot Halmstad, räknar med att komma iväg senast 14:30 helst tidigare. Blir nog en lugn kväll när jag väl kommer fram för på söndag ringer klockan tidigt tidigt. Först ut och hämta Belle i stallet för att sedan åka till Helsingborg och ta färjan vid 7:00 över till Helsingör. Blir tävling hela dagen in Danmark, dressyren startar Sofia vid 8:45 och terrängen rider hon 16.15. Färjan går sedan hem 19:00 igen och då lär vi vara ganska så sega när vi kommer hem efter en heldag! Stannar i Halmstad tills på måndag och åker hem någon gång mitt på dagen efter en lååång sovmorgon!

Nu vet ni min helg in i minsta detalj och Kanada gjorde just 2-0 mot Sverige. Attans, jag tror att Kanada kommer att vinna ikväll...

Bäst att plocka ihop allt inför tävlingen och Kanada gjorde just 3-0. Ännu mer attans, nu tror jag verkligen de kommer att vinna.

Förresten, hörde åskan förut. Sedan har det regnat lite också, men ändå inte farligt mycket. Tror det har varit värre mot Linköpings hållet. Måste ändå säga att jag tycker det är mysigt med regn och åska - vid rätt tillfälle förstås!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar