tisdag 21 april 2009

Uppsats

Back in business! Lisette och jag har idag börjat med ännu en uppsats tillsammans. Denne gång är det inte så stort och allvarligt som sist, nu kallas det visst paper på B-nivå. Hoppas att det går fin fint som sist. Vi startade dagen med att bege oss till bibblan för att leta lite böcker. Sedan åkte vi hem till henne och fikade eller jag menar började skriva! Vi kom en bit idag och har alla tankar och upplägget klart! Bara att sätta igång med intervjuerna när vi kommer ut på vfu:n (praktiken) och sedan sammanställa allt! Kommer gå galant om vi får tro oss själva, vi kan ju det här med uppsatsskrivning!

Mellan raderna vi skrev och tankarna vi fick kika vi runt på allt möjligt på nätet. Fick ett gott recept på ett bröd som jag tänka baka senare idag. Återkommer med resultatet!

Pratade med min vägledare idag och jag fick vara ledig den 11 maj, hon tyckte absolut jag skulle följa med Sofia och tävla i Danmark den 10:e! Ska bli grymt kul.

Eftersom jag lyckades glömma telefonen hemma när jag åkte till Lisette hade de naturligtvis ringt från sommarjobbet. Visste ju att jag skulle få på hemtjänsten som tidigare år men inte hur mycket. Nu ville de bara upplysa om att jag hade jobb hela sommaren om jag ville och det är klart jag vill! Min framtid är säkrad till hösten när jag förhoppningsvis får ett lärarjobb, annars blir det plan B! :)

Dags att dra sig mot stallet...

1 kommentar: