onsdag 29 april 2009

Äntligen

Äntligen har jag sorterat och placerat in alla mina papper som jag samlat på hög. Konstaterade att jag inte har gjort det någon gång i år, hittade nämligen betalada räkningar från januari. Måste få lite bättre ordning på mina grejer. Men känner än en gång att det är tiden som sätter käppar i hjulet för det. Tänk om dygnet hade åtminstonde två timmar till per dag!

Har varit på Fenomen Magasinet i Gamla Linköping idag med femårsgruppen på vfu:n. Det finns mycket roligt att titta och testa på där! Ormarna som de hade tyckte jag inte var så otäcka, men spindeln som vi såg var däremot lurvig, usch. Får kalla kårar längs med ryggraden när jag tänker på det.

Under min rast jag hade idag hittade jag en spikmatta som en annan av personalen hade tagit med till förskolan. Jag var naturligtvis tvungen att testa den. Var faktiskt skönt, så nu vet jag vad jag ska göra i fortsättningen på mina raster, plåga ryggen!

Imorgon är det Valborgsmässoafton och som vanligt bär det av mot premiären på Örsåsa. Tyvärr kunde inte vår kära vän Carro följa med, då hon ska på tävling. Men vi lovar att ha roligt utan dig Carro även om det kan bli svårt! ;) Förfest med grillning blir det här. Carro hade ju lovat att ha det, men icke, blir lite jobbigt att åka till Holland för att ha det. Vi måste nog ändå vara på örset ganska skapligt, vi vill ju inte stå utanför och titta hela kvällen!

Syrran kommer hem imorgon också! Troligtvis blir det utgång i Linköping på lördag för hon kan inte festa till det imorgon. Är ju tävling på fredag, hon ska tävla mot tre OS-medaljörer som det så fint stod i tidningen. Detta stämmer dock inte utan ska vara OS-deltagare. Tänkt vad kvällspressen kan få till det om det inte ens kan stå rätt i den lokala tidningen. Man kan inte lite på något här i världen!

Som vanligt har jag avslutat denna dagen med att skriva ett inlägg i bloggen, så nu blir det sängen! God natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar