fredag 10 april 2009

Långfredag


Är nyss hemkommen från tävlingen i Folking. Har varit en stressig dag då jag fick vara dataansvarig och fixa alla startlistor, resultat, ändringar m.m. eftersom inte mamma var med. Hon drog till Halmstad för att följa med Sofia på första fälttävlan för i år som äger rum i Gärds imorgon, lycka till vi håller tummarna här hemma!! Första klassen idag var hur strulig som helst, att inte folk kan läsa sig till när en tävling börjar och att man ska vara i tid, blir tokig. När det sedan var dax för lagklassen fick vi fixa och trixa för att det skulle blir rätt i alla listor, folk tjatar på att de vill ha startlistor men vad tusan, de får ju skylla sig själva när de inte kan lämna in laguppställningen lite skapligt. Så är det en lagledare som ändrar sitt lag hundra gånger kändes det som, åååhhhh, vi var alla galna på henne... Men när klassen väl var slut slutade vi (Kinda Ryttarförening) på en fin andra plats av elva lag, inte illa!! :) Grattis till er!!


Tittade just på vad det finns för tävlingar för mig senare denna månad och i maj. Hittade en 26 april i Boxholm som jag tänkte jag skulle på när jag lämnade in datum som jag inte kunde jobba, på Grahns. Men, såg att jag hade bytt till det datumet för att jag inte kunde jobba i söndags när vi var i Holland. Vill så gärna åka på den tävlingen, är riktigt bra klasser för mig, så nu sitter jag och väntar på att Martina ska svara på mitt mess om att vi kan byta datum, igen... Hoppas hoppas!


Ikväll blir det en lugn kväll, farsgubben och jag ska käka tacos och titta på TV. Imorgon och på söndag blir det jobb med Linn och på söndag kväll bär det av till Södra Vi och Nöjespumpen! Hoppas det blir lika kul som sist! Sofia kommer även hem imorgon och har med sig sin häst. De stannar hemma en vecka, nice!


Bäst att dra mig mot salladen och köttfärsen som tyvärr inte tillreder sig självt.


Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar