måndag 13 april 2009

Påskhelgen

Jaha, då var det måndag igen och en ny vecka har börjat! Endast 8 veckor kvar tills jag tar examen! Jag har börjat nedräkningen kan jag lova!

Igår var vi på Pumpen, började kvällen hemma hos Louise och Tommie. Det var ganska mycket folk där och himla trevligt! Sedan bar det av mot Pumpen, träffa lite känt folk där... Men var ändå inte så mycket Kisabor som jag trodde. Tyckte nog ändå det var roligare när jag var där förra gång, det blir så grymt varmt där inne, trångt och alla trampar på fötterna. Luftkonditionering och respekt för andra människor vad är det liksom? Men det är bara att vänja sig, blir ju inte direkt svalare på krogen på sommaren...

Kände mig hyfsat pigg när vi kom hem, men när man vaknar på natten/morgonen av att det snurrar i hela rummet och huvudet känns tungt som bly, det är då man ångrar att man ska jobba. Gick ändå upp vid 9, tog bilen till jobbet, köpte en cola och sedan mådde jag prima resten av dagen!

Denna vecka bjuder inte på så mycket mer än skolan, måste ta tag i läsningen, ska "läsa" två böcker tills nästa vecka. Men det ska nog gå bra. Det märks att jag har blivit lite slappare nu när jag vet att det inte är speciellt mycket kvar och framför allt när jag vet att man inte behöver lägga ner hela sin skäl för att klara en uppgift. Det räcker att göra något halvbra för att blir godkänd. Helt fel av mig att tänka på detta sätt, men så är det, börjar faktiskt bli aningen skoltrött! Men det är väl med all rätt?!?!

2 kommentarer: