torsdag 23 april 2009

Trött

Jag kan inte förstå, att jag ska vara så trött hela tiden. Klockan är nu 20:50 och jag skulle kunna gå och lägga mig och sedan sova till 9-10 imorgon bitta. Det är ju inte normalt, men i och för sig, jag gillar att sova men det är ju dumt att sova mer än vad en vuxen människa egentligen behöver.

Om jag skulle vara piggare och inte känna att jag skulle behöva gå och lägga mig tidigt kanske jag inte skulle behöva känna samma stress över att jag inte hinner med saker och ting. Finns massor med saker jag skulle vilja göra, men som jag inte gör för att jag anser att jag inte hinner. Skulle exempelvis vilja göra en ordentlig städning, umgås mer med vänner, träna mer, shoppa mer m.m. Men jag hinner inte... Varför har dygnet bara 24 timmar?

Räknade ut förut att jag bara (och då menar jag bara) behöver att åka till Norrköping och skolan tre gånger till innan jag slutar och är färdigutbildad lärare i juni, för att vara exakt 4 juni! Fan så himla skönt! Nu ska vi ha praktik i tre veckor, ska bli ganska kul, det jobbiga är att det är varje dag och långa dagar. Man är liksom inte ledig något i veckorna som man är när man pluggar. Men antar att arbetslivet är så! Haha

Ska jobba imorgon sedan är jag ledig resten av helgen och då händer grejer! Men det får jag skriva om imorgon, för har tänkt att jag inte får skriva så långa inlägg. Tycker nämligen själv det är jobbigt att läsa när någon har skrivit uppsatslånga blogginlägg. Jag skulle kunna skriva milslånga inlägg, men hur intressant blir det då? Det ska vara kvalitet och inte kvantitet!

1 kommentar:

  1. Men jag gillar att du tar med mycket..! Förresten, du börjar ju bli till åren så inte konstigt att du är trött ;P

    SvaraRadera