tisdag 1 september 2009

Hade visst glömt att de fanns

Igår var Carro och jag i den stora staden för att köpa mig en cykel. Vi hittade en efter att ha kikat runt på lite olika ställen och jag tror det blev bra tillsist! Det bidde en citycykel med tanke på att jag tänkt flytta till en stad nån gång i framtiden! Idag var det dags för den riktigt premiärturen på icke citymark men det funkade utmärkt bra ändå! Cyklade till en sjö en bra bit bort och när jag skulle gå och känna på vattnet så hände det... Den svarta lilla äckliga slingriga saken, ormen, hade jag glömt bort att den fanns. Fy tusan vad rädd jag blev när den slinga iväg där jag skulle sätta ner foten. Jag kände inte på vattnet utan tog min cykel med korg och kjolskydd och cyklade hem igen!
För övrigt började min första dag som arbetslös bra! De ringde och frågade om jag kunde komma och jobba på förskolan i Tannefors imorgon och ev på torsdag också. Efter en kort stund ringde de från resursen och ville att jag skulle jobba där ikväll men jag tackade nej då jag bokat in annat för kvällen.
Nu ska jag söka lite nya jobb jag sett kommit ut, sen blir det att fixa iordning och åka mot Brokind där jag ska möta Jenny och sedan åker vi vidare till Lkpg och möter Elin innan det bär av till Mjölby där Elin ska kolla på häst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar