söndag 30 augusti 2009

Äntligen...

... har jag hittat låten jag så länge har letat efter - Martin Stenmarck 1000 nålar. En sjukt bra låt med en text som är fenonemalt bra! Tyvärr har jag bara hittat den på youtube men hoppas den kommer till spotify snart!

Igår var det tävling i Vimmerby! I första klassen LC:2 vann vi på 63,57% vilket jag är hyffsat nöjd med. Andra klassen var en LB:3 vilket jag inte ridit förut. Jag var mest nervös över att jag inte skulle komma ihåg programmet. Det gick bra men vi hade även i detta program några missar men till slut hamnande vi på 65,76%. Efter att jag ridit min ritt gjorde vi iordning Barren och lastade in honom. Jag låg på 5:e plats och det var 6 placeringar så jag trodde inte jag skulle bli placerad då bla Emmelie och en från Heda skulle rida efter mig. Andreas Hermansson var på tur och han debuterade på dressyrbanan med sin fina hopphäst Legolas! En gång aldrig mer var hans kommentar när han kom ut från banan, starkt gjort av honom att ställa upp tycker jag! Efter Andreas var det Emmelies tur att rida på Dexter. Det gick mycket bra och de fick ihop poäng till en första plats. Hon från Heda startade näst sist och det visar sig att vi får lika mycket poäng och hamnar på en delad 6:e plats! Ut med Barren från transporten igen och in på prisutdelning!

På kvällen var det dags att besöka Örsåsa för en sista gång detta år. Det var BlackJack som spelade och jag dansade allt lite till dem för en gångs skull! Haha, roligt var det! Men skulle behöva gå på danskurs! Men vi gjorde som alla andra och lyckades inte krocka med allt för många. Han som spelade på discot var sämre, ingen bra musik vilket gör att man taggar ner ganska fort. Men kul att träffa lite folk som man inte sett på länge!
Idag har vi varit på kalas och ätit mycket god mat! Veckan som kommer börjar med att Carro och jag ska på cykeljakt i Lkpg. Jag fick pengar till en cykel i examenspresent så ska ta och köpa en nu! Carro ska få en i födelsedagspresent. Efter det blir det jobb och när klockan slår över till 00:00 natten till den 1 september har jag semester på obestämd tid eller så kan man kalla det arbetslös. Det är vilket som! ;)

1 kommentar:

  1. det är som det ska! Barren med blågul rosett!!

    SvaraRadera