söndag 16 augusti 2009

Summering av tävlingarna

I lördags var jag som sagt och tävlade i Linköping, tävlingen ägde rum straxt utanför Ekängen. Första klassen (LC:1) gick sådär, slutade på 63,17% vilket rätt poäng jämförelse med ritten. Laddade om till nästa klass som var en LB:2. Han var mycket fin på framridningen men jag fick ganska grova missar men det drog inte domaren ner på utan hon drog ner på annat istället. Verkade vara en konstig domare tycker jag. Slutade iaf på 59,67% vilket jag inte var riktigt nöjd över då jag tyckte hon dömt konstigt i och med mina missar som jag fick bra på.

Åkte efter dessa lite mindre bra rundor hem för att ladda om batterierna inför idag. Skulle till Tranås och tävla och gav mig fan på att jag skulle rida utan vara fan. Första klassen (LC:1) gick hyffsat bra, slutade på 65,19% men blev dock ingen placering på det. Hade ganska grova missar men kom ändå upp i relativt höga procent vilket är bra!

Inför den andra klassen LB:2 kändes han mycket fin på framridningen. Denna klass gick ute och det blåste som tusan. Staketet blåste ner då det förankrat det lite väl dåligt. Jag red som andra ryttare i klassen och lagom när jag fått startsignal och skulle rida in på banan blåste det ner en del av staketet igen. Domaren skrek till och jag fick vänta. Väl inne på banan red jag av bara fan, men mina ben var så trötta och de orka inte. Men jag gjorde så gått jag kunde och han kändes fin. Fick några missar så det var ingen klockren ritt! Samtidigt som jag skulle kolla resultatet roppade de ut i högtalaren att jag hade fått 70,67%! De trodde jag aldrig, nästan nytt personrekord för mig! Nu var bara väntan kvar tills alla ekipage skulle ha ridit klart. Jag låg i topp hela klassen och slutade som vinnare! Barren var skapligt nöjd när han fick springa först på ärevarvet!

2 kommentarer:

  1. Ett stort Grattis :)

    SvaraRadera
  2. heja heja!! nu är ni på banan igen och visar vart skåpet ska stå, helt rätt!!! :D

    SvaraRadera