onsdag 17 juni 2009

Äntligen

För över två år sedan köpte jag en bok på rean, det var en självbiograf som jag började läsa i med en gång. Men med tanke på all annan litteratur jag har haft att läsa från skolan och med tanke på att inte alltid tiden räcker till för läsning av "rolig" litteratur har jag inte annat än att hinna börja läsa boken jag köpte. Så idag, har jag äntligen läst klart den hemska berättelsen Magdalena Graaf haft upplevt. Hon har skrivit ner sitt liv fram till 1998 i boken Det ska bli ett sant nöje att döda dig. Jag kan inte förstå hur hemskt en människa kan ha haft det, fy fan vilka kräk det finns till folk. Jag rekommenderar starkt denna bok till alla - LÄS DEN och inse hur det ser ut för många kvinnor!!

Igår tog jag saken i egna händer och ringde till förskolan jag var på intervju på. Det blev inte jobb där då anställt de som var äldre och hade erfarenhet inom yrket. Kommer jag någonsin få ett jobb? Jag menar, någon gång måste man ju vara ny. Men är glad över att kom till intervju iallafall! Det fanns nog något i mitt personliga brev som lockade ändå! :)

Kollade in Twilight igår! En småkonstig men bra film. Linn och jag blev rejält skrämda en gång och skrek så det stod härliga till! Hahaha
Vi tillverkade även egna smoothie och Carro skulle ha i vaniljsocker, men efter ett tag inser jag att hon haft i bakpulver istället! Men smaka riktigt bra trots det lilla misstaget!

Resursen ringde förut och fråga om jag kunde jobba 16:30-21:30 ikväll. Det tackar man ju inte nej till. Har ju ändå inget att göra ikväll så det passade bra! Nu ska jag ta en ridtur med hästen för solen vill ju inte titta fram bakom molnen så det är bara att ta av bikinin igen och inse att det inte blir någon solning idag heller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar