söndag 3 januari 2010

Sherlock Holmes

Igår var det dags att inta biomörkret igen. Linn drog med mig (vilket inte var så svårt) till staden och vi såg Sherlock Holmes. Jag tycker att filmen var hyffsat bra. Lite seg på vissa ställen men jag tror det är en film som ska ses flera gånger. Så blir att hyra den när den kommer ut! Linn vet jag inte riktigt vad hon tyckte om filmen, det vet hon nog inte själv iaf inte hur den slutade! Scenen som denna bild visar gillade hon iaf, det gjorde visserligen jag också!! ;)
Imorgon är det den stora dagen i mitt liv. Jag blir arbetare på riktigt! Just nu är det blandade känslor inom mig, det är riktigt skönt att vara hemma och ledig samtidigt som det ska bli grymt roligt att starta upp en ny förskola! Så denna vecka ska vi planera verksamheten och lära känna varanadra och på måndag nästa vecka kommer barnen. Får berätta mer om verksamheten när jag vet!

Tyvärr har jag inte fått tag i någon lägenhet tills jag börjar utan får min senast 1 februari. Förhoppningsvis ringer hon som har den nu och säger att hon vill flytta när hon pluggat klart så jag kan ta över den tidigare! Som en nödlösning och för att jag ska slippa pendla ska jag vara inneboende hos mormor och morfar som bor i Hjulsbro. Skönt att slippa åka så tidigt på morgonen samtidigt som jag tror jag kommer bli ordentligt bortskämd av mormor. Men får väl skotta snö som tack!

När jag kommer hem på tisdag funderar jag på om jag ska med brudarna till Pumpen. Är ju inte deras största fan men sist var det roligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar