torsdag 21 januari 2010

Helt rätt av upplägg på möblering

Åkte förbi en gardinaffär påväg hem från jobbet idag. Hittade ett par som jag fastnade för och nu sitter de på plats. Det blev mycket bra! Samtidigt som jag satte upp dem hade jag Antikrundan på tv:n. Då var det en dam som hade en matta som hon ville ha värderad. Hon som tittade på mattan sa att när man ska möblera ett rum ska man börja med mattan. Precis vad jag har gjort. Mattan, sängen och tv:n är på plats i mitt rum. Soffan får jag vänta på, det jag vill säga är att jag har fått bekräftat från proffs att jag har gjort rätt!! Hahaha

Igår när jag var på min dagliga promenad som även igår gick runt ån möttes jag av ett förfärligt högt och skrämmande ljud. Det var ett 50-100 tal änder som flög i ån från kanten. Snacka om att jag blev rädd, men jag jobbar på min fobi. Som tur var satt dessa fåglar på andra sidan mot vad jag gick på men vem vet, nästa gång kanske de är på sidan jag går på...

Fredag imorgon och sista inskolningsdagen för de nya barnen på jobbet. Trivs som fisken i vattnet på jobbet och allt är så bra. Har sagt det förut men säger det igen, vilken organisation av område och vilken engagerad rektor. Bättre start på mitt arbetsliv kunde jag inte få!

Det blir även bio imorgon kväll och efter det åker jag hem hem till Rothult. Ska ta mig en ridtur på Barren på lördag och söndag, längtar efter det och stallukten! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar