måndag 18 januari 2010

Flyttad

Nu sitter jag här på Rundelsgatan och blickar ut över min lägenhet och kaoset i den. Kartonger överallt och det tar aldrig slut. Tror inte jag fått ordning någonstans ännu. Prio ett för mig när det gällde att packa upp var att få upp tv:n och få igång bredbandet. Hur viktigt är det egentligen? Finns ju det som är viktigare, just nu kan jag inte komma på vad med utan tv:n och datorn skulle jag antagligen ha det riktigt tråkigt här, vad skulle jag då göra?

När vi installera tv:n var vi iaf med om något mycket märkligt. Vi gjorde som man skulle men det var ingen bild utan stod "ingen signal". Så skulle jag dra ut en kontakt och samtidigt råkade jag få med mig antennkabeln och vips så hoppade bilden igen och vi kunde se på skidskyttet. Jaha tänkte vi och lät det vara så, men vi kunde inte förstå hur det fungerade utan att antennkabels satt i. Senare på kvällen skulle jag byta kanal till trean och då märkte jag att den kanalen inte fanns utan det var bara gratis kanalerna som finns. Ringde då kundtjänst på ComHem men de hade stängt. Ringde tillbaka idag och hon i andra luren kunde inte förstå vad som hänt, hon var tvungen attfråga en kollega, sedan löste vi problemet och nu har jag alla mina 60 kanaler eller vad det nu är. I väntan på att kanalsökningarna blev gjorda lurade hon på min en hemtelefon! Ett bra erbjudande som är gratis sa hon så vet inte vart hållhaken är!

Idag blir det sängen tidigt, har varit en hektisk dag på jobbet. Det märktes att det var måndag och andra inskolningsveckan för de nya barnen. Imorgon är det studiedag och vi ska bland annat fortsätta planera förskolan och terminen och sedan blir det även sammanställning av lokalerna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar