fredag 8 januari 2010

Första veckan avklarad

Fyra dagar på nya jobbet är nu avklarade. Denna vecka har vi lärt känna varandra i arbetslaget, planerat hur lokalerna ska vara möblerade, inhandlat material till lokalerna så som gardiner, lampor m.m... Vi fick iaf med oss tre vagnar från IKEA med saker som är nödvändigt. Nästa vecka blir det en sväng dit igen! Det har varit en mycket bra vecka och jag tror det kommer bli väldigt bra arbetsplats. Allt känns väldigt genomtänkt. Om jag skulle välja förskola till min (förhoppningsvis) kommande barn skulle jag utan tvekan flytta till Ekängen för att ha barnen på förskola och skola där!! På måndag börjar allvaret på riktigt och då kommer de första barnen och jag ska ha mina första introduktionssamtal och absolut inte de sista i detta yrke. Det känns helrätt!

Igår kväll var vi som ska jobba ihop tillsammans med rektor och specialpedagogen i området på Strandgatan 2 för att bowla och äta god mat. Det var lika roligt som vanligt att bowla och jag hoppas jag kommer göra det mer nu när jag flyttar till staden!

Imorgon blir det en sväng till Vimmerby och då kommer det hända grejer. Återkommer med mer om det imorgon! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar