måndag 12 oktober 2009

Tävling och lagfinal

Igår packades hästen och utrustningen in i transporten och det bar av till Motala Ryttarförening för lagfinal. Som jag tidigare skrivit om hade jag startider som innebar en lååång paus mellan mina ritter. När jag red fram till första klassen (LB:1) kändes han fin. Väl inne på banan ladda han järnet i vänstergaloppen och några småmissar fick jag. Jag slutade ändå på 67,24% och är helnöjd med resultatet. Efter min ritt ledde jag men trodde Emma Gustafsson och Blondie skulle gå om, då de fick höga poäng när vi var i Boxholm. Hon startade sist och spänningen var hög. Det visade sig sedan att jag fick ett poäng mer än henne och vann klassen!

Inför LB:2an var jag först ut i laget men startade relativt sent i klassen. Eftersom det var final var det tre domare istället för en som det vanligtvis är. Domarna såg stenhård ut när de satt där... Men jag kämpade på och Barren var lite laddad i denna klass också. Han tycker om att tävla! Hon som ledde när jag gick in hade 64,78% (när alla domares resultat var ihop räknat). Vi väntade med spänning på mitt resultat och jag slutade på samma procent som henne. Men kom efter henne då hon hade högre siffror i de allmänna intrycken. Tänk om jag bara fått ett poäng till i någon punkt.. Det är lätt att vara eftertänksam. Hur som helst var domarnas lite olika. Av den som jag fick högst av fick jag 67%, av nästa 66,67% och av den sista 60,67%. Amanda som också ingick i vårt lag red straxt efter mig och red ihop lite högre poäng än mig och vann klassen och jag slutade trea. Inför vår sista ryttare låg vi i topp med laget!
Pernilla lånade Carros häst Maya och red LA:4. Tyvärr gick det inte så bra så laget blev inte placerat. Men som Sofia sa, vi vet ju att vi är bäst om vi hade haft den riktiga ryttaren till den hästen! Så de andra kan ju få vara glada för en gångs skull. De blev ju inte placerade i någon av omgångarna!

Nu blev detta ett inlägg om bara hästar! Men för er som inte är så intresserade kan jag upplysa er om att jag väntar med spänning på ICAs nya reklam för denna vecka. Sofia ringde förut och sa att den är kanonbra!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar