tisdag 6 oktober 2009

Arbetslös

Vem var det som sa att man inte hade något att göra när man var arbetslös? Jag har typ jobbat varje dag efter att sommarjobbet på hemtjänsten tog slut! Det gillar starkt. Denna vecka och nästa vecka ska jag jobba på min gamla praktikplats i Tannefors. Roligt att komma tillbaka dit och barnen har blivit sååå stora! :) Imorgon är det dags att gå till skogen så gummistövlar och kläder efter väder är medpackat!

På söndag är det den avslutande omgången av lagtävlingarna. Tävlingen är i Motala och det är tre klasser men jag rider två, LB:1 och LB:2. Det tråkiga är att tävlingen går på en bana så första start är 8:00 och sista ca 12 timmar senare. Som det ser ut nu när de preliminära listorna har kommit ut startar jag 9:22 och 15:16. Det blir att spendera dagen i Motala. Hm, kankse inte är det roligaste som finns men men...

Nu ska jag nog förbereda mig för sängen. Är visserligen inte så trött just nu, men är alltid skönt att komma i säng tidigt, speciellt när man ska upp 5:30 hela veckan. Sen brukar jag ju ta lite power naps under dagen, på bussen upp till stan, under rasten och på bussen hem igen. Så någon sovnöd eller för få sovtimmar är det nog inte risk att jag får. Men alla som känner mig vet att jag gillar att sova och lägga mig tidigt när jag ska göra något planerat dagen efter! Skulle kunna påstå att sova är min andra hobby efter hästarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar