tisdag 11 maj 2010

Tvättstugan

Efter ungefär 4 månader som boende i Linköping har jag idag fått en aha-upplevelse och den var i tvättstugan konstigt nog. Den ena av de två tvättmaskinerna är lite seg med att öppna luckan när maskinen är klar. Så i brist på annat när jag väntade på den sega luckan stod jag och läste på maskinen vad alla symboler betydde. Symbolen som var vid facket som jag trodde man skulle hälla sköljmedel i skulle man tydligen hälla flytande tvättmedel i och sköljmedlet skulle vara i facket bredvid. Så nu kanske det finns en förklaring till varför det inte lucktar sköljmedel om mina tvättade kläder... Man lär sig något nytt varje dag!

Imorgon har jag min sista arbetsdag för denna vecka! Ska bli riktigt skönt att inte behöva jobba 5 dagar denna vecka. Jag känner att jag behöver lite långledigt och bara ta det lugnt och inte göra nåt speciellt (inget som är planerat i denna stund iallafall)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar