söndag 9 maj 2010

Kise marken

Det blåste, regnet öste ner och det var inte mer än några plusgrader ute men ändå skulle vi på marken. Eller rättare sagt jag skulle på den och Fredde fick snällt följa med. Vi klarade av marknaden på 20 minuter och hade nog gått betydligt fortare om vi inte hade hittat lite folk att prata med. Det fanns bara skit att köpa och vi hittade inte ens stället där de sålde kokostoppar kom vi på när vi var hemma igen...

Efter att ha käkat lite grillat i Rothult bar det av till Linköping igen där det skulle bli bowling med Anna och Henke. Så bra som jag var på bowlingen igår har jag nog aldrig varit förut och jag slutade på en fin andra plats endast 11 poäng före Fredde men över 40 poäng efter Henke. Tror Anna och Fredde kommer vilja ha revansch ganska så snart igen! ;)

Idag när det blev en promenad till affären var det broöppning på den lilla lilla bron över Stångån. Kind kom farandes på ån och skulle sedan slussa vid slussen och vi fick snabbt klarhet i varför det inte var något vatten i där när vi några minuter innan passerade den.
Jag kan tipsa om Marabou Polka det var en nyhet som fanns på affären igår som självklart var tvungen att provas! Den är helt klart ätbar men slår inte på långa vägar min favorit - Marabou Daim!
Nu väntar en tre dagars arbetsvecka innan det är dags för helg igen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar