fredag 12 februari 2010

Vårtecken

Tro det eller ej, det känns näst intill omöjligt men jag har sett ett vårtecken som blir mer och mer ett vårtecken för varje dag som går. Det är min hästapolle som får mer och mer sommarpäls i huvudet för var dag som går. Detta är ett tecken och ett kom ihåg på att våren faktiskt är på ingång! Ett annat vårtecken jag lagt märkte till är att fåglarna har börjat kvittra. Igår var det urmysigt att gå längs med ån och höra fåglarna kvittra och att ha solen o ögonen! Våren är på G och jag längtar!

03:00 inatt smäller det, då börjar invigningen av OS. Eftersom jag tycker det är superskönt att sova tänker jag nog inte gå upp och kolla på invigningen. De kommer med all sannorlikhet att visa godbitarna imorgon.

Nu är det fredagsmys som gäller den sista helgen i mitt 24-åriga liv. På tisdag är det "bara" 40 år tills jag når pensionsålder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar