onsdag 30 december 2009

Tvåtusennio

Året börjar lida mot sitt slut och det är tio år sedan det var milleniumskifte. Det känns som igår det var världens hysteri över vad som skulle hända när klockan slog 12 den natten. Vart jag befann mig minns jag inte just nu, måste nog kolla gamla kort så kommer minnet tillbaka! Nästa årsskifte det pratas om är 2038, hörde denna nyhet på radion går och nu är man orolig att sekunderna kommer ta slut på datorerna. Jag tror iaf jag hinner köpa ny dator innan dess och den är säkert anpassad för årskiftet då.

Tvåtusennio kan för mig sammanfattas som ett bra år! De största händelserna i mitt liv under året måste ha varit att jag blivit färdig lärare, att jag fick jobb och hör och häpna, jag hittade en alldeles egen lägenhet jag ska bosätta mig i nu när jag försörjer mig själv (fast det är himla smidigt att bo hemma, pengar sparar man iaf ;)! ) Lägenheten får jag inte än på cirka en månad men idag har jag kollat lite flytta hem-i-från prylar jag har, eller jag har rättare sagt packat ner det i kartonger. Det jag äger mycket av är glas och Tupperware-burkar men det kommer man ganska långt på! Haha

Förövrigt har denna vecka än så länge innehålligt sponsorbio (Göta Kanal 3 som inte var något vidare) och Ming och mellandagsshopping. Rean var för övrigt en besvikelse i klädväg men hittade lite hushållsapparater till lägenheten. Så nu kan jag städa och bjuda på kaffe när jag får gäster!

Sist men inte minst detta år får jag önska alla ett gott nytt 2010 och hoppas ni får en trevlig nyårsafton! Själv ska jag umgås med vänner jag träffar allt för sällan samtidigt som vi äter gott och har trevligt!

1 kommentar: