måndag 13 juli 2009

Skogsmänniska

Idag har jag varit i skogen två gånger! Första gången tog vi bilen en bit för att sedan bege oss ut för att plocka blåbär, fanns en hel del och vi fick nog ihop två liter. Blåbären ska smaksätta muffinsen jag ska baka tills på torsdag! Jag tror jag missat att säga det, men då åker vi till Falsterbo!! Det ska bli riktigt roligt och hoppas bara vädret håller i sig och blir ännu bättre än vad det varit idag har ju ändå varit skapligt här!
Andra gången jag var i skogen idag var för att kolla svamp. Dessvärre hittade vi inte så mycket, men några som får läggas i frysen tills vi hittar mer så det kan bli en god kantarellsmörgås!

Imorgon är det jobb som gäller, men bara till 11:30, har börjat på 75% vik nu i fyra veckor så det är lagom långa dagar jag kommer att ha. Sedan blir det jobb onsdag och torsdag och vid 12 hugget på torsdag drar vi till skåneland!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar