tisdag 8 juni 2010

En helg i Halmstad

Helgen som var spederades i Halmstad. Fredde och jag åkte efter att jag slutat jobba i fredags. Fredagen blev ganska lugn, vi käka taco (vad annars?) och sedan tog vi en tur till Tylösand! Det var en fin kväll men kallt i vattnet. Självklart badade vi inte! :P
På lördagen ringde klockan hyffsat tidigt och vi gav oss av mot Tylösand och stranden igen för att sola! Vi stannde på vägen dit och köpte goda svenska jordgubbar! Efter att vi legat 30 min eller nåt kom det oroväckade moln så vi åkte hem igen och tog ett varv på stan innan det blev glass påväg till stallet för att mocka och hälsa på Belle! Självklart blev det fint väder igen och vi tog en tur till Östra Standen och snacka om att vattnet var varmt där så varmt att vi bestämde att vi skulle bada på söndagen! Lördagkvällen spenderades på en restaurang längs med Nissan (?) som flyter genom Halmstad. God mat och trevligt sällskap!
Även söndagen spenderades på stranden och vi hade bestämt att vi skulle bada. Sofia doppa sig medan jag var aningen feg i det kalla vattnet så blev bara benen för min del, någon var ju tvungen att hålla handdukarna också. ;) Innan det blev hemfärd åt vi glass på en glassbar längst med vägen mot Tylösand. Riktigt god glass och det kan varmt rekommenderas om Halmstad ska besökas! Efter det bar det av mot Linköping igen med stopp i Jönköping där vi tänkte käka. Så vi gav oss in i centrum men visste inte vart vi skulle så åkte igen, men Jönköping såg fint ut det lilla vi såg av centrum!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar